Bedrijfskleding voor mannen

De trends in de bedrijfskleding

Published On februari 13, 2014 | By Eline van Looijen | Trends

De bedrijfskledingmarkt is continu in beweging. De kleding wordt steeds modieuzer en eleganter. Deze trend is ingezet toen het modebeeld voor dameskleding steeds slanker werd. De laatste jaren zijn mannen ook meer modebewust geworden, ook hier is een sterke trend naar slanke pasvormen. De wens naar een slanke pasvorm komt terug in de eisen die aan bedrijfskleding gesteld wordt, men moet zich prettig in voelen in de kleding die men draagt. Kleding en dus ook bedrijfskleding heeft een grote emotionele waarde. Het is bewezen dat als men zich prettig voelt in de kleding, men een hogere productiviteit heeft. Bovendien heeft men dan meer een open houding naar de klanten, hetgeen zich vertaald naar een hogere klanttevredenheid. Een niet onbelangrijk detail voor de baas.

 

zakelijke kleding

Soepelere stoffen
Strakkere kleding betekent minder bewegingsvrijheid. Modieuze, dunnere en soepelere stoffen zijn minder sterk en duurzaam. Lange levensduur en “value for money” zijn net de 2 belangrijkste eisen die aan bedrijfskleding gesteld worden. Deze modetrends betekenen dus een flinke uitdaging voor de bedrijfskledingleveranciers. Het is een compromis tussen modieus en levensduur. De oplossing is deels gekomen door innovatie in bedrijfskledingstoffen. De bedrijfskledingproducenten hebben zich gerealiseerd dat de oude hardere en dikkere stoffen niet meer voldeden aan de wensen van de klanten. Inmiddels zijn de bedrijfskledingstoffen dunner geworden, zijn er industrieel wasbare stretchstoffen ontwikkeld en worden er steeds meer gebruik gemaakt van gerecyclede pet flessen.

Branding
Bedrijfskleding is een belangrijk onderdeel van de “branding” van een bedrijf. Wat willen we als bedrijf uitstralen, welke boodschap geeft onze bedrijfskleding mee. Bedrijfskleding wordt dus specifieker voor een kleinere groep mensen ontwikkeld en geproduceerd. Niet zoals vroeger dat elke ober een witte blouse met zwarte strik of stropdas draagt. Maar elke horecazaak heeft een eigen uitstraling, modern of strak, of ouderwets donker café etc. Voor kleine groepen kleding aanpassen voor de specifiek gewenste uitstraling is de trend die de komende jaren gaat doorzetten.

Like this Article? Share it!

About The Author

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title="" rel=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>